سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
رامشه

حوزه / علی میری رامشه گفت: پرداختن به نیازهای امروز جامعه یکی از رسالت‌های سینما و تلویزیون است زیرا این دو رسانه می‌توانند با نشان دادن مسائل و دغدغه مردم، قدمی در جهت کاهش مشکلات بردارند.

علی میری رامشه کارگردان سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: پرداختن به نیازهای امروز جامعه یکی از رسالت‌های سینما و تلویزیون است زیرا این دو رسانه می‌توانند با نشان دادن مسائل و دغدغه مردم، قدمی در جهت کاهش مشکلات بردارند. وقتی مشکلات در فیلم‌ها و سریال‌ها بیان می‌شود جامعه نسبت به آن حساس شده و در جهت رفع آن می‌کوشد.

وی افزود: پرداختن به مسائل جامعه تنها با فیلم‌های اجتماعی محقق نمی‌شود بلکه در دیگر ژانرها نیز می‌توان موضوعات پر اهمیت را مورد توجه قرار داد. برای همین من در فیلم جدیدم «کیک قهوه» که به زودی جلوی دوربین خواهد رفت تلاش کردم با محور قرار دادن خانواده با زبان طنز، حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشد. برای بیان بهتر پیامم در فیلم سعی کردم قصه‌ای جدید و گفته نشده را تصویر کنم.

این کارگردان hzihv کرد: اینکه چرا برای پرداختن به معضلات موجود سراغ طنز رفتم، دلیلش یک چیز است. گاهی مواقع تاثیراتی که یک فیلم کمدی می‌تواند داشته باشد فیلم جدی ندارد در ضمن در فیلم‌های کمدی دیگر برخی حاشیه‌ها رخ نمی‌دهد چون وقتی قرار است نقدی مطرح شود زبان طنز پذیرش آن را سهل‌تر می‌کند. در این میان باید توجه داشت بیان مشکل در فیلم کمدی به گونه‌ای باشد که به سمت لودگی حرکت نکند.

میری رامشه با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌تواند بسیاری از مشکلات خانواده‌ها را مرتفع کند، گفت: شاید بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما دوری از سبک زندگی ایرانی اسلامی است. در دین مبین اسلام برای هر مسئله و مشکلی راهکاری مشخص شده است اما اینکه چگونه این مفاهیم را باید در فیلم‌های سینمایی مورد توجه قرار دهیم بسیار اهمیت دارد زیرا برخی مواقع پرداخت مستقیم و شعاری موجب عکس‌العمل منفی خواهد شد.

این فیلمساز در انتهای سخنانش توصیه کرد: سینما برای رونق در تمامی ژانرها نیازمند موضوعات جدید است پس فیلمنامه یکی از جدی‌ترین حوزه‌ها در سینماست که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد در حالیکه باید بیشترین سرمایه‌گذاری در این عرصه صورت گیرد. در خاتمه باید بگویم فیلمسازان جوان انگیزه بالایی برای تولید آثار خوب و فاخر در سینما دارند تنها کافیست از آنها حمایت شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha